senaste nytt från mah (malmö högskola)

Sitter bara och väntar på att klockan ska bli 13.30 då dagens första föreläsning äger rum. Varför är du där redan? kanske ni undrar då men vi har arbetat lite i vårt team med en rörelseexamination, så så är det. Hur ska jag då fördirva tiden denna dryga timmen på bästa sätt? Borde kanske läsa lite inför tentan som jag ska sätta igång med så snabbt som möjligt eller bara surfa rundor och se om jag hittar något roligt ute på the world wide web...Ja, vi får se hur det blir helt enkelt. Ska i alla fall maila Lina nu så där fördriver jag en fem, tio minuter.

Tittade på ett program på TVn för ett tag sedan där det handlade om sömnproblem. Misstolka mig inte, jag har inga sömnproblem på det sättet, men den senaste tiden har jag haft så fruktansvärt svårt för att somna om kvällarna. Jag ligger bara och vänder och vrider mig. Det jag skulle komma till var att där var fyra viktiga saker att tänka på när man skulle gå och lägga sig och en av dem var att man skulle släppa alla tankar och inte ligga och grubbla en massa. Det är det stora problemet för mig. Jag tänker något otroligt när jag går och lägger mig, på allt och inget. Vissa tankar går visst att släppa men vissa bara etsar sig fast och ploppar upp med jämna mellanrum. Jag är en riktig grubblare helt enkelt på både gott och ont...

So long... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback